Friday 21 May 2010

Azam hari baru...

Setelah mencuba untuk tidur semalaman, lepas memblogkan apa yang aku nak blogkan, akhirnya aku mengalah kepada imaginasi aku. Kadang2 bila aku nak tidur ja, mesti ada something yang bermain dalam pemikiran aku; alamatnya, stay up lah jawabnya. Kekadang tu bila dah rasa penat sangat and nak tidur, pabila "ilham" datang menjelma dan "idea" bermain di dalam fikiran, automatically aku akan sedar dan bermain2 dengan itu semua. Huh, frust pun ada, tapi bukan selalu kan 24 hour tak tidoq. That's why I came up with another ilham in my mind: aku nak fokus dengan kerja aku dalam NRIC hari ini. I'll try to help my secretariat dalam apa jua masalah yang masih ada sebelum main event pada 26 May nanti. Lantaklah apa yang akan berlaku hari ini, aku nak fokus pada NRIC gak, and try to have much fun in the work.

Sebagai bendahari NRIC, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk menanyakan setiap universiti mengenai cara pembayaran mereka. Sepatutnya aku dah lama dah buat benda ni, cuma aku je yang malas and Participant Management pun blum confirm lagi mengenai bilangan projek, bila nak hampir event je, tetiba ada satu projek masuk, pastu UKM pun nak masuk, tapi last2 x jadi. Okie lah tu, sebab layout dewan pun dah setel dah, nak ubah last minute pun mmg tak dpt punya.

8.30 pagi: Maybe akan bergerak ke bilik gerakan NRIC tumpang motor Naz, pastu nak jumpa Kak Win nak confirmkan sekali lagi ttg pembayaran universiti. Dan bermulalah...

OPERASI HUTANG!!!! ahahahahahaha

Yup, nama di atas merupakan gelaran yang akan diberikan kepada operasi kami berdua pada hari ini, OPERASI HUTANG. Objektif: bertanyakan mengenai cara pembayaran setiap pembayaran mereka dan bila nak bayar. Benda ni penting gak sebab nanti tym event takyah lah dok nak pening kepala lagi fikir pasal bayar membayar ni. Misi: Mendapatkan sebanyak mungkin info mengenai cara pembayaran mereka dan tarikh pembayaran. Pasal benda ni aku kena tegas ckit, yelah, skrg dunia pun masih lagi tgh recover dari global recession (again, BLAME U.S.!!!) and menurut post sy yang lepas (buat awal pagi tadi), peruntukan mmg tak cukup untuk setiap universiti di Malaysia (with the exception of USM, I think, since we are APEX), so pasal pembayaran ni mungkin ada sesetgh universiti yang rasa sensetap kot. Tapi apa pun, saya akan cuba berusaha sedaya upaya saya untuk korek info pembayaran dari mulut dorg sendiri. HahHHAHAaa....

Okie lah, I think that would be it for now. Apa2 info lgi nanti aku update...chow lok...

P.S.: Tetiba tadi aku terfikir pasal provisional result exam aku. Hari ni dah 21 May, prov, result kuar 25 May, fuh...berdebar jantung aku tulis ayat ni...huhuhuuuu...mudah2an lulus semua lah, sy tak target tggi pun actually...

No comments:

Post a Comment